PCH part I

16 augustus 2014 - Marina, California, Verenigde Staten

De Pacific Coast Highway wordt 1 van de legendarische routes ter wereld genoemd. Ze loopt vanaf Olympic NP tot San Diego.

Vrijdagochtend rijden we over de in mist gehulde Golden Gate bridge, kort daarna is de afslag richting de Highway 1. De drukte van de stad laten we achter ons en bij Pacifica zien we de eerste surfers al op de golven van de Pacific Ocean liggen.

De route gaat door veel surf hotspots: Moss Beach, Half Moon Bay,Pescadero...Bij Santa Cruz rijden we langs het strand met historische ( lees: hysterische) kermis, the Boardwalk. Bij Watsonville buig je weer iets van de Pacific Ocean af, om bij Castroville weer de prachtige vergezichten te zien.
Onze stop is bij Marina RV park, een ruime plek wacht op ons. De bbq staat snel aan, voor een heerlijk stuk Sirloin!

Ineens horen we het authentieke motergeluid van een Porsche. Een rode 911 stopt...bij onze buurman, die al 3 Porsches bij zijn camper heeft staan. Daarna volgt om de 5 min. een andere kleur, type 911, verschillend in bouwjaar en ( hoe treffend) meestal bestuurd door een grijze 60-er ( ik denk midlife-stuff). Of ze op onze oprit mogen? Tuurlijk prima! De liefhebbers komen van het Concours d'Elegance in Pebble Beach: een wereldwijd event voor oldtimers! We kletsen wat met de buren, worden uitgenodigd voor drank en eten...en zitten de avond bij een heerlijk vuurtje...genietend van de mooie dag.